loading...
کافه ورزش
.:مهدی قاسمی:. بازدید : 13 پنجشنبه 08 خرداد 1393 نظرات (0)

کار رسمي کواچ و مردان واليبال ايران در ليگ جهاني 2014 از ساعت 23 جمعه، 9 خردادماه آغاز مي‌شود؛ تيم ملي واليبال ايران در اولين بازي خود در ليگ جهاني روزهاي 9 و 11 خرداد ميهمان ايتاليا است؛ بازي اول اين دو تيم در شهر تريسته و در سالن پالا تريسته برگزار خواهد شد. ملي‌پوشان ايران در ليگ جهاني امسال با تيم‌هاي برزيل، ايتاليا و لهستان در گروه نخست قرار دارند. برزيل و ايتاليا به ترتيب با کسب 9 و 8 مدال طلا جز پرافتخارترين تيم‌هاي اين پيکارها محسوب مي‌شوند و اين نشان مي‌دهد که شاگردان کواچ کار دشواري در پيش دارند.

* لاجوردي‌پوشان با توپ پر مقابل شاگردان کواچ

تيم ملي واليبال ايتاليا، نخستين حريف شاگردان کواچ در رقابت‌هاي ليگ جهاني است که تمام علاقمندان به واليبال به خوبي مي‌دانند که ايران کار سختي برابر اين تيم در پيش دارد. در دوره گذشته رقابت‌هاي ليگ جهاني ملي‌پوشان ايران با هدايت خوليو ولاسکوي آرژانتيني توانستند از مجموع دو بازي 4 امتياز کسب کنند و حالا بازهم قسم شده‌اند تا در خاک ايتاليا، لاجوردي‌پوشان را به زانو دربياورند؛ هرچند که به گفته بسياري از کارشناسان گرفتن حتي دو امتياز از دو بازي پيش‌رو هم براي ايران بسيار ارزشمند خواهد بود، چراکه ايتالياي امسال با ايتالياي دوره گذشته تفاوت‌هايي دارد. مردان سرزمين چکمه در دو بازي نخست خود در خاک برزيل توانستند حريف قدرتمند خود را دو بار شکست داده و 6 امتياز ارزشمند را از سرزمين قهوه سوغات بياروند. لاجوردي‌پوشان با ميانگين سني 25.81 تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت و با توپ پر برابر ايران قرار مي‌گيرند تا ضمن جبران شکست‌ دوره گذشته، پيروزي‌‌هاي اين دوره را تداوم بخشند.

تيم ملي ايتاليا امسال با توماس برتا، جيري کوار، سيمونه پارودي، لوکا وتوري، آنتونيو کوروتا، گابريله ماروتي، سالواتوره روسيني، داويده سايتا، ايوان زايتسف، فيليپو لانزا، سيمونه بوتي، دانيله ماتزونه، دراگان تراويتسا، ماتئو پيانو، امانوئله بيرار‌لي، ميکله بارانوويچ، آندره‌آ جيووي، جوليو سابي، سيمونه آنزاني، ماسيمو کولاچي، ميکله فدريتزي و لوييجي رانزاتو وارد ليگ جهاني شده‌اند. مائورو بروتو، سرمربي تيم ملي ايتاليا است و آندره جياني،‌ ستاره پيشين آتزوري به او کمک مي‌کند.

* دومين تيم پرافتخار ليگ جهاني با نسلي طلايي

آتزوري‌ها همواره يکي از مدعيان جدي قهرماني در ليگ جهاني بوده‌اند و بي‌وقفه هم در تمامي دوره‌هاي آن از سال 1990 حضور داشته‌اند؛ ايتاليا از حيث مدال و عنوان دومين تيم پر افتخار پس از برزيل در ليگ جهاني محسوب مي‌شود. دومين تيم پر افتخار پس از برزيل در ليگ جهاني و دارنده 8 عنوان قهرماني يکي از حريفان سرشناس ايران محسوب مي‌شود. بازي‌هاي ايران و ايتاليا هميشه در سال‌هاي اخير ديدني و حساس بوده و آتزوري‌ها از روزي که ولاسکو، سرمربي اسبق اين تيم سرمربي تيم ايران شد، حساسيت بيشتري نسبت به گذشته هم از خود نشان مي‌دهند. حالا هم که اسلوبودان کواچ هدايت ايران را برعهده دارد و نکته مثبتش هم داشتن سابقه فعاليت در سري آ ايتاليا است؛ حضور کواچ در ليگ ايتاليا موجب شده تا وي شناخت کاملي از سبک بازي اين تيم و تک‌تک بازيکنان ايتاليا داشته باشد.

ايتاليا بعد از پشت سر گذاشتن چندين سال از آن دوران طلايي با نسل تازه‌اي از ستاره‌هاي جوان و البته استثنايي خود در اين دوره به دنبال تکرار آن روزهاي طلايي با ولاسکو است. جواناني چون زايتسف، تراويتسا، پرودي، بيرارلي و... با کسب تجربه اندوزي لازم مي‌خواهند جا پاي بزرگان بازنشسته‌اي چون ماسترنجلو، الساندرو في، ورميگليو و جياني بگذارند.

* تغييرات تاکتيکي و حملات بي‌رحمانه لاجوردي‌پوشان

نتايج لاجوردي‌پوشان در اين دوره از مسابقات ليگ جهاني و کسب دو پيروزي در خاک برزيل برابر تيم قدرتمند برزيل نشان مي‌دهد که اين تيم يکي از بهترين‌هاي ليگ جهاني محسوب مي‌شود. لاجوردي‌پوشان چند بازيکن جوان داشتند که در اين مسابقات به اوج آمادگي رسيده‌اند و مربيان تيم ملي ايتاليا هم به خوبي از توانايي‌هاي آنها استفاده مي‌کنند.

لاجوردي‌پوشان تغييرات زيادي داشته‌اند که مهم‌ترينش هم تغيير پست زايتسف است؛ اين بازيکن پيش از دوره گذشته در پست دريافت کننده بازي مي‌کرد، اما بروتو، سرمربي ايتاليا تصميم گرفته تا از اين بازيکن جوان و خوش آتيه در پست پشت‌خط زن استفاده کند.

ايتاليايي‌ها مانند بسياري از تيم‌هاي جهان در دريافت اول با مشکلاتي روبرو هستند، اما در مقابل در حملات بسيار بي‌نقص کار مي‌کنند و در اکثر حملات اول توپ را به امتياز تبديل مي‌کنند. لاجوردي‌پوشان اسپک‌هاي بسيار خوبي مي‌زنند؛ زايتسف از جمله پشت‌خط زن‌هاي ايتاليا است که به خوبي در حملات شرکت مي‌کند و براي تيم‌شان امتياز کسب مي‌کند. تغيير پست زايتسف بسيار مفيد بود، چراکه وي در ديدار برابر ايتاليا عملکردي استثنايي داشت و سال گذشته هم يکي از بهترين‌ اسپکرهاي ليگ جهاني شناخته شد.

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    تیم ملی فوتبال پیروز می شود یا تیم ملی والیبال؟؟؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 6
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 15
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 5
  • بازدید سال : 21
  • بازدید کلی : 314
  • " checked>در اين سايت
    میان صفحات فارسی

    جستجوگر گوگل

    خرید ساعت مچی

    |

    ابزار نمایش ساعت فلش

    جمعه 09/03/1393 ساعت : 00:30 دوستانه : بوسني - ساحل عاج زنده از شبکه سه جمعه 09/03/1393 ساعت : 17:00 دوستانه : ايران - آنگولا زنده از شبکه سه جمعه 09/03/1393 ساعت : 23:00 ليگ جهاني واليبال 2014 : ايتاليا - ايران زنده از شبکه سه جمعه 09/03/1393 ساعت : 23:30 دوستانه : انگليس - پرو زنده از شبکه ورزش يکشنبه 11/03/1393 ساعت : 22:30 ليگ جهاني واليبال 2014 : ايتاليا - ايران زنده از شبکه سه جمعه 16/03/1393 ساعت : 17:30 ليگ جهاني واليبال 2014 : برزيل - ايران زنده از شبکه سه